MULTIMEDIA

December 28, 2017

 

CZEMU? 

A MOŻNA DZIŚ INACZEJ? 

 

Multimedia możemy używać na każdym etapie pracy. 

1) Warto poprzedzić pracę nad etiudą forum (obrazem czy przedstawieniem) odpowiednią dokumentacją. W przykładowym video, uczniowie z 4 krajów programu kręcili dokument na temat migrantów w środowisku lokalnym. Dzięki ich pracom,

- mogliśmy oprzeć się na faktach i konkretnych doświadczeniach, realnych i lokalnych problemach, na skalę i miarę szkolnego projektu

- tzw. "kryzys uchodźczy" nabrał ludzkiego wymiaru, filmy przywróciły jednostkową tożsamość a więc i godność medialnym statystykom czy odczłowieczonym acz tym straszniejszym metaforom ("fala migrantów"). 

 

2) Nakręcone na etapie przygotowawczym filmy wykorzystaliśmy podczas warsztatów (wywiad z ksenofobem ułatwił uczestnikowi wczucie się w rolę i zbudowanie postaci). 

Ciekawym rozwiązaniem był też dialog video i teatru podczas spektaklu, który zyskał na głębi i ekspresji.

 

3) Nagranie spektaklu pozwoliło na dalsze używanie go podczas lekcji i np. porównanie reakcji na dany problem w kolejnych krajach projektu.

 

4) OTO wybór filmów ilustrujących zagadnienie migracji w polskim kontekście społeczno-ekonomicznym i kulturowym.

WYwiady z migrantami oraz reakcje środowiska m.in przekrój reakcji oraz arcyciekawy wywiad z pracownikiem muzeum emigracji w gdyni

 

https://www.youtube.com/watch?v=YdJS3MOL8ow

https://www.youtube.com/watch?v=GwYheP6EFyI&t=8s
https://www.youtube.com/watch?v=CNFAwhLc7Kc&t=231s

https://www.youtube.com/watch?v=Lc8ZOX8s1P4&feature=youtu.be

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

You Might Also Like:

TEATR FORUM W SZKOLE

September 21, 2018

MIGRANCI

September 20, 2018

1/14
Please reload

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com