FRESKI

January 9, 2018

Czemu?

jako ludyczne wprowadzenie do lekcji i/lub przyczynek do wypowiedzi ustnej (od A2)

Jak?

Prowadzący proponuje temat (może być związany z lekcją, najlepiej jednak coś zabawnego i nieoczekiwanego)

Tu przykład "Piratów z Karaibów" 

 

Uczniowie muszą stworzyć żywą rzeźbę - fresk ilustrujący zadany temat. W tle warto puścić muzykę (tu temat ze znanego filmu)

wariant a.

uczniowie zastygają. Następnie każda "rzeźba"coś mówi (słowo, zdanie). Może to też być "tytuł". 

Można również zrobić zdjęcie, wyświetlić w klasie na rzutniku,  a następnie dokleić dymki jak w komiksie) i wpisać sobie (innym) kwestie (wspólna praca pod opieką nauczyciela). 

Wariant b. 

Prowadzący informuje, że burmistrz miasta chce kupić fresk do parku. Każda z rzeźb musi przekonać go do kupna

Wariant c.

Uczniowie pracują w parach, jeden jest twórcą, drugi tworzywem. Twórcy "rzeźbią" i ustawiają swoje rzeźby względem innych (we fresku), a na koniec tłumaczą burmistrzowi, czemu ich rzeźba pasuje do całości (czyli innych "elementów" fresku)

Wariant d.

Zamiast burmistrza można zaproponować wernisaż z udziałem krytyków sztuki, którzy tłumaczą "co autorzy mieli na myśli". 

wariant e.

UCZESTNICZĄCA W WARSZTATACH NAUCZYCIELKA HISTORII UZNAŁA TO ZA ŚWIETNY POMYSŁ NA SWOJE LEKCJE: PROPONUJE TEMATY HISTORYCZNE rzym: https://www.youtube.com/watch?v=Vn2ko6cl2S0&feature=youtu.be

 

 

*ćwiczenie to nauczycielka historii zaadaptowała do swoich lekcji: proponuje tematy historyczne (Waterloo, Juliusz Cezar)

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

You Might Also Like:

TEATR FORUM W SZKOLE

September 21, 2018

MIGRANCI

September 20, 2018

1/14
Please reload

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com