• ERASMUS+ D.I.A.L.O.G TEAM

intro - budujemy narracyjną scenografię*

Zanim prowadzący zaproponuje obraz (tzn. ustawi uczniów) lub temat (uczniowie sami będą tworzyć obrazy) może wspólnie z uczestnikami zbudować słowem nastrój i wystrój, budząc kreatywność, skorzystać z wyobraźni, aby odrealnić klasę.

Cel

ćwiczymy zadawanie pytań

ćwiczymy opis miejsca

ćwiczymy słownictwo związane ze zmysłową percepcją

Przebieg

istnieje tu ogromne pole do popisu dla prowadzącego (może to być uczeń, może nauczyciel), oto przykładowa narracja

" Historia ta zdarzyła się gdzieś w ameryce podłudniowej, była to chyba .............. prowadzący zawiesza głos i gestem zaprasza uczestników do uzupełnienia.

miasto było....

Tego dnia, Dom był..........

na patio przed domem ............

Tego właśnie dnia, pogoda była ...................

Czuć było.........

Ci co tam byli słyszeli.........

W oddali ....

obok domu....

Za bramą....

Po ulicy przejechał....... ktoś proponuje "sprzedawca lodów"

Narrator może podchwycić wątek np. na ulicy przejechał "sprzedawca lodów", tego dnia najlepiej sprzedawały się smaki...... Kasia, ty kupiłaś lody..... ile gałek?.......

Tego własnie dnia, to był chyba.................., lato? nie, .........................

A ja stałam na patio.

i zobaczyłam (pojawia się obraz)

* Propozycja ta nie należy do arsenału technik teatru forum, który stawia raczej na obraz polisemiczny a przez to uniwersalny. Zapożyczyłam ją od KAVA THEATER z Budapesztu https://kavaszinhaz.hu/newspectator/, gdyż świetnie wpisuje się w priorytety dydaktyczne (nauka języka obcego).

0 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com