- ERASMUS+ D.I.A.L.O.G TEAM
MULTIMEDIA
CZEMU?
A MOŻNA DZIŚ INACZEJ?
Multimedia możemy używać na każdym etapie pracy.
1) Warto poprzedzić pracę nad etiudą forum (obrazem czy przedstawieniem) odpowiednią dokumentacją. W przykładowym video, uczniowie z 4 krajów programu kręcili dokument na temat migrantów w środowisku lokalnym. Dzięki ich pracom,
- mogliśmy oprzeć się na faktach i konkretnych doświadczeniach, realnych i lokalnych problemach, na skalę i miarę szkolnego projektu
- tzw. "kryzys uchodźczy" nabrał ludzkiego wymiaru, filmy przywróciły jednostkową tożsamość a więc i godność medialnym statystykom czy odczłowieczonym acz tym straszniejszym metaforom ("fala migrantów").
2) Nakręcone na etapie przygotowawczym filmy wykorzystaliśmy podczas warsztatów (wywiad z ksenofobem ułatwił uczestnikowi wczucie się w rolę i zbudowanie postaci).
Ciekawym rozwiązaniem był też dialog video i teatru podczas spektaklu, który zyskał na głębi i ekspresji.
3) Nagranie spektaklu pozwoliło na dalsze używanie go podczas lekcji i np. porównanie reakcji na dany problem w kolejnych krajach projektu.
4) OTO wybór filmów ilustrujących zagadnienie migracji w polskim kontekście społeczno-ekonomicznym i kulturowym.
WYwiady z migrantami oraz reakcje środowiska m.in przekrój reakcji oraz arcyciekawy wywiad z pracownikiem muzeum emigracji w gdyni
https://www.youtube.com/watch?v=YdJS3MOL8ow
https://www.youtube.com/watch?v=GwYheP6EFyI&t=8s https://www.youtube.com/watch?v=CNFAwhLc7Kc&t=231s
https://www.youtube.com/watch?v=Lc8ZOX8s1P4&feature=youtu.be

0 wyświetlenia0 komentarz