- ERASMUS+ D.I.A.L.O.G TEAM
FRESKI
Czemu?
jako ludyczne wprowadzenie do lekcji i/lub przyczynek do wypowiedzi ustnej (od A2)
Jak?
Prowadzący proponuje temat (może być związany z lekcją, najlepiej jednak coś zabawnego i nieoczekiwanego)
Tu przykład "Piratów z Karaibów"
Uczniowie muszą stworzyć żywą rzeźbę - fresk ilustrujący zadany temat. W tle warto puścić muzykę (tu temat ze znanego filmu)
wariant a.
uczniowie zastygają. Następnie każda "rzeźba"coś mówi (słowo, zdanie). Może to też być "tytuł".
Można również zrobić zdjęcie, wyświetlić w klasie na rzutniku, a następnie dokleić dymki jak w komiksie) i wpisać sobie (innym) kwestie (wspólna praca pod opieką nauczyciela).
Wariant b.
Prowadzący informuje, że burmistrz miasta chce kupić fresk do parku. Każda z rzeźb musi przekonać go do kupna
Wariant c.
Uczniowie pracują w parach, jeden jest twórcą, drugi tworzywem. Twórcy "rzeźbią" i ustawiają swoje rzeźby względem innych (we fresku), a na koniec tłumaczą burmistrzowi, czemu ich rzeźba pasuje do całości (czyli innych "elementów" fresku)
Wariant d.
Zamiast burmistrza można zaproponować wernisaż z udziałem krytyków sztuki, którzy tłumaczą "co autorzy mieli na myśli".
wariant e.
UCZESTNICZĄCA W WARSZTATACH NAUCZYCIELKA HISTORII UZNAŁA TO ZA ŚWIETNY POMYSŁ NA SWOJE LEKCJE: PROPONUJE TEMATY HISTORYCZNE rzym: https://www.youtube.com/watch?v=Vn2ko6cl2S0&feature=youtu.be
*ćwiczenie to nauczycielka historii zaadaptowała do swoich lekcji: proponuje tematy historyczne (Waterloo, Juliusz Cezar)
0 wyświetlenia0 komentarz